Monday, April 19, 2010

have a good day..


pgi hdir pade arini..
mmbawaku mngadap Ilahi d awal waktu
ku dbri tugas tuk mngawasi ank buahku..
y mne bpaknye pegi kje & moknye blik kg mnjge mak nye y sakit..
aku dgn ati y ikhlas ku troskan jua..


herm..
sgala procedure mmbuat susu n nestum tlah ku ktahui
smoga die bgon dgn mood y 0k..
sng nak jge..
bru atiku suke
bru leh jdi masyu y baek
hahahahaha...

Tuesday, March 23, 2010

arini nini pkse ak jdi folower die..nseb bdn..
bes tgok pingu tdi..hahahaha(gelak puas ati)..
ari ni trdetik dhati nak deactiv fb..
hurmmm~
nape haa??ak sndri pon x tau..

Wednesday, March 10, 2010

prasaan y x de prasaan..hurm

da lme x update blog..hurm..
ad msuk sem 2 ni,bnyk la plak hal y mgganggu jiweku..
nak tau 1 cite x..
ade r mmbr ak sorg ni,,x tau r ak cian sgt kat die. die da lme bukk da bukk fb tp da la sorg pompuan ni x puas ati lak..salah ke bukk fb,pompuan, kakak ipar die sndri..pe y pompuan tu x puas ati pon x tau r..kakak ipar a.k.a babon tu mmg prangi yer cam tu..
suke sgt x puas ati ngn org laen..kkk kwn ak pon pneh kne gak,,tu x kesah r coz die tau kkk die cam ner..

tau x pe babon tu ckp kat besfren die y danggap baek sgt tu..ade die kate kwn ak ni smkin mggatal..adusshhh...naek antu r mmbr ak ni(***)..*** ni mmg x suke sgt ngn babon tu..*** rse abg die tu da kne ubat gune2 babon tu kot,tu y pe babon tu wat sume btol jer..ari tu babon tu mgumpat ag psal si*** ni,die kte *** da pndai cukur kening..
mslah yer *** x cukur pon..babon tu jeles ar tu kot coz kening *** tu mmbr naturaly lawa r,mmbr *** sndri y ckp..die pon x prasan sgt pon..psal mnde tu r *** ngis trok smpai mmbr2 *** pon plik r,,seb baek r *** jauh dri babon tu kalo x nak ikot ati *** nak jer bunuh babon tu ngn pisau karat,biar derite ckit nak mati..wakakakaka..

*** cume tkot satu jer,g tau abg *** n tros gtau mak ***..cian kat mak ***,da la dok kg org2,x chat sgt lak tu besa la kan nseb ibu tunggal y dtggalkan oleh ank2 yer..
pdehal ank yer rmai jer tp 1 pon x leh arap..nak bg duet pon jarang..isyhhh
*** rse nak nanges lak cite sume ni pe y trjadi kat fmily ***..
kdg2 *** rse x nak balek lak cuti sem nnti..hurmm..
next ar ciet blek psal ni,bnyk ag y brlaku y mmbaut *** nak lari dri fmily tuh..
anywy ni dkate kan sbran tok *** maju n tros mmbhgiakan mak di kg..

Saturday, December 26, 2009

ketika cinta bertasbih..


cinta adalah kekuatan..
yang mampu mengubah duri menjadi mawar..
mengubah cuka jadi anggur..
mengubah duka jadi riang..
mengubah amarah jadi ramah..
mengubah musibah jadi muhibbah..
itulah cinta

sekali pun cinta telah ku uraikan..
dan aku jelaskan panjang lebar,,
namun jika cinta kudatangi..
aku jadi malu pada,,
keteranganku sendiri..

meskipun lidah telah mampu menguraikan,,
namun tanpa lidah,,
cinta ternyata lebih terang..
sementara pena begitu tergesa-gesa menuliskannya..
kata-kata pecah berkeping-keping..
begitu sampai kepada cinta..

dalam menguraikan cinta..
akal terbaring tak berdaya..
bagaikan keldai terbaring dalam lumpur..
cinta sendirilah yang menerangkan cinta..
dalam percintaan..

Thursday, December 17, 2009